110208

13 månader med Jakob idag! Det ska bli många, många fler kan jag säg. Om jag får bestämma. Och det får jag för det är min blogg!

Jag är grymt hungrig men orkar inte göra mat... Måste egentligen plugga svenska, men jag bryr mig förvånansvärt lite om Odysseus och hur verben i Iliaden skiljer sig från verben i någon annan svinlång bok som skrevs för typ en driljon år sedan. Istället för att kolla på det, kollar jag på TV och skriver här. Much more awesome.

Nu är det reklam. Reklam egentligen.. Det är riktigt tråkigt. Man är inne i en bra film, det är reklam cirka 15 gånger. Man kollar på en serie, det är reklam 3 gånger. Inte roligt! Fast ibland är det jobbigt om det inte kommer reklam. Jag menar då om man ser på Svt 1 t ex. Man blir kissnödig, ingen paus. Man vill borsta tänderna, ingen paus. Då är reklam bra! Men om man inte har någonting att göra mer än att se på programmet så är det inte bra. Det beror på tillfället.
När jag var liten tyckte jag vissa reklamer var pinsamma. Man satt och kolla på TV med mamma eller pappa och en bind- eller tampongreklam kom.. Herregud. Det värsta man visste. Eller om man satt med mormor och morfar. Tomatface x 100. Varför tyckte man det var pinsamt med mens? Det är inte världens mysigaste sak men pinsamt är det inte. Eller jo.. Om man någon gång bryter mot den gyllene regeln och har på sig vita byxor och man blöder genom skulle jag nog tyckt det var pinsamt. Även om jag varit med mamma eller pappa. Jaja, mens är bra. Annars skulle man vara gravid, vilket inte varit passande.

Lika konstigt tänkande idag, men det är sån jag är. Ger er en inblick i min hjärna. Usch, hemsk bild jag fick framför mig...

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0